راهنمای تفصیلی نصب کاشی با استفاده از چسب کاشی پودری
ابتدا تاکید می شود که این متن به هیچ وجه یک آموزش کاملا جامع برای کاشیکاری نمی باشد و تنها راهنمایی است گام به گام برای کمک به کاشیکاری با استفاده از چسب کاشی پودری. 


ابزار و مصالح

قبل از شروع به کار باید ابزار و مصالح شرح داده شده در زیر را آماده کنید.

لایه میانی بر روی سطح زیرین قرار می گیرد تا بستری مناسب جهت کاشیکاری را آماده کند.
پنل های گچی (گچبرگ ها) و یا صفحات سیمانی (سمنت برد ها) لایه های میانی استاندارد و بسیار خوبی برای کاشیکاری هستند که می توان چسب کاشی را مستقیم بر روی آنها اجرا کرد.
جهت کاشی کاری در محیط های مرطوب باید از لایه های میانی ضد آب استفاده کرد. برای این منظور انواع مصالح از جمله پوشش های قیری سرد اجرا و پوشش های ضد آب پلیمری در بازار وجود دارند که دارای مقاومت کشسانی بسیار بالایی می باشند.
استفاده از ملات های خود تراز (Self Leveling) جهت دستیابی به سطوحی صاف و تراز پیشنهاد می شود.
امروزه با توجه به نوع ساخت و ساز در ایران اکثر لایه های میانی عبارتند از ملات ماسه و سیمان که با ماله بر روی سطح زیرین کشیده می شوند و بستری مناسب برای کاشیکاری فراهم می کند.
جهت کاشیکاری از سه نوع چسب به شرح زیر استفاده می شود:
ملات ماسه و سیمان که رایج ترین و قدیمی ترین روش کاشیکاری در پروژه های ساختمانی است. در این روش مانند دیگر ساز و کارهای سنتی هدر رفت مصالح بسیار بالا است و سرعت و کیفیت کار نیز بسیار پایین می باشد. به مرور زمان و با استاندارد شدن روش های اجرایی در پروژه های ساختمانی شاهد استفاده کمتر و کمتر از این روش هستیم. یکی دیگر از معایب این روش دپوی مصالح (ماسه و سیمان) در محل پروژه می باشد که فضای زیادی را اشغال می کند.
استفاده از چسب های کاشی خمیری (از پیش مخلوط شده) که محدودیت های زیادی از جمله عدم مقاومت در برابر رطوبت و عدم امکان کاشیکاری بر روی سطوح کف را دارد.
کاشیکاری با استفاده از چسب های کاشی پودری تخصصی ترین و بهینه ترین روش کاشیکاری است. انواع مختلفی از چسب های کاشی با کارکردها و خصوصیات متفاوت توسط Kplus تولید می شود که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.
انواع چسب های کاشی پودری Kplus :
چسب کاشی TA Plus : جهت کاشیکاری بر روی سطوح کف و دیوار در داخل و یا خارج ساختمان بخصوص محلهایی که رفت و آمد زیادی دارند. مناسب برای نصب انواع سرامیک، سنگهای طبیعی و کاشی، مخصوصا سطوحی که جذب آب بالا دارند. قابلیت اجرا بر روی بسترهایی مانند بلوکهای سیمانی و گازی، دیوارهای بتنی، سطوح گچ کاری شده، کف های سیمانی و پنل های گچی (استفاده از پرایمر برای تنظیم میزان جذب آب برخی سطوح بستر الزامی است.)
چسب کاشی TA Flex : جهت کاشیکاری بر روی سطوح کف و دیوار در داخل و یا خارج ساختمان بخصوص محلهایی که ‏رفت و آمد زیادی دارند و یا کاشیکاری سطوح غوطه ور در آب مانند دیواره استخرها، سونا و جکوزی. مناسب برای انواع کاشی و سرامیک های پرسلان که جذب آب بسیار پایینی دارند و سنگهای طبیعی با ابعاد بزرگ و همچنین محل هایی که تحت تنش های حرارتی هستند مانند تراس و بالکن.
ابزار و تجهیزات مورد نیاز :
ماله شانه ای : انتخاب ماله شانه ای با اندازه شانه متناسب با سایز کاشیها بسیار مهم است.
ابزار برش زنی کاشی
اسپیسر های مخصوص کاشیکاری (به شکل T و یا سایر اشکال)
سطل
هم زن مکانیکی
اسفنج (یا ماله اسفنجی)
نوار چسب
تیغ برش زنی (کاتر)

آدرس ارتباطی ما

آدرس : شعبه یک : خیابان شصت متری نبش گلستان دوم

          شعبه دوم :

 تلفن   : 07433232375      07136350476

موبایل : 09358304100      09171411239

ایمیل  : new.designkplus@gmail.com

در خبرنامه سایت عضو شوید

با وارد کردن ایمیل خود اولین نفری باشید که از رویدادهای ما با خبر می شوید